Daftar Tetamu Kehormat

Wednesday, October 27, 2010

Nasi Le...MAK!!!!!

sambungan post Selipar Aku...Hu3...

wokey..kita continue balik story aku ni... aku letih sangat2 hari tu... kalau ikut kan plan asal..pas habis konvo tu, adik aku ajak aku kuar..p cari barang2 dapur, makanan n minuman ....ala macam bese la...standard punya barang bila dok kat hostel ni...adik aku ajak gi Amcorp Mall...tapi aku minta maaf sangat2 kat adik aku tu.. aku tak jadi teman dia...nasib bek dia faham keadaan...sayang adik aku...=P



sampai hostel, aku pun kaboom!! kat atas katil dengan gaya kuak lentang!!! pergh..stylo beb wa cakap sama lu he3...zzzZZZ....



masa aku di alam mimpi...tiba2 aku terjaga..Huh?? henpon aku bunyi mesej...tut.."excuse me boss..you have text message"...dari Husz.. "salam bro..jom kuar..makan2 cari jalan.." aku apa lagi set je...pas bangun tidor ni memang cepat lapar...plan kuar makan ni memang ondaspot tau...

erm..kami kuar 2 keta, 5 boys 2 gurlz...he3 geng boys Aku, Husz, Ajid, P-Dot, dan Cucu Atok.. geng gurlz plak Miss Violet dan Mama he3 (^_^).


bila dah sampai area kg.baru..dah masuk waktu maghrib...jadi sebagai muslim yg bek..mestilah tunaikan yg wajib dulu...kami semua p solat maghrib dan terus isya' kat masjid kg.baru...he3 betul tak geng? =P






dah usai solat..kami pun berjalan kaki dari masjid ke kedai nasi lemak antarabangsa..tak jauh pun..ada la dalam 5 minit je...ada dalam 10 minit dari KLCC, 5 minit dari UniKL..kire2 nye kat tengah bandaraya aar ni...senang jer nak p sana.. ade banyak cawangan...nak tahu klik ni...korang google map jer kat tenet tu hah ...
ni detail die..
Nasi Lemak Antarabangsa
7C, Jalan Raja Muda Musa,
Kampung Baru,
50200 Kuala Lumpur.
bukak 6pm – 5am daily



menu kedai nasi lemak antarabangsa ni mcm bese je... menu utama..semesti nya nasi lemak.. ada jugak mee dan makanan lain2...harga memang AGAK BERPATUTAN...ok la...tapi kalau nak kenyang..mungkin susah kot hu3..sikit ja ..bagi aku la..sebab aku ni memang makan banyak =P he3

ok.. ni... pic pengasas @ tokey nasi lemak..

oh ye..sebelum tu nak crita sikit asal-usul nama nasi lemak antarabangsa ni...kisah ni bermula seorang mamat pramugara ka pilot..ntah..tak ingat..sori..si mamat ni slalu beli nasi lemak kat kg.baru ni sebelum dia bertugas flight...setiap kali nak flight, mesti dia beli bungkus..wat makan dalam flight...akhirnya jadi la NASI LEMAK ANTARABANGSA!!! agak2 kan kalau mamat tu keje kat KTMB..mesti nama nye jadi nasi lemak antarabandar he3




macam ni la suasana dalam kedai...memang ramai orang tau..tapi nasib bek..masa kami pi lepak situ...orang masih kurang lagi...tapi bila makin menjelang malam..sedar tak sedar...meja kedai dah penuh...fuhh!!!


yang ni..ajid punya makan..nasi + ayam + limau panas = rm6.70

so..pada geng2 yg belum makan lagi nasi lemak antarabangsa...jemput2 la datang ye..orang kata..tak sah kalau dok kat KL ni tak makan nasi lemak ni he3..jangan lupa plak ajak aku kalau nak p sana k...


p.s : gendang gendut tali kecapi...kenyang perut, wa manyak senang hati lor... (^_^)")


bersambung....

0 comments: