Daftar Tetamu Kehormat

Wednesday, February 9, 2011

Cita-cita Seorang Murid



Seorang guru tadika sedang memupuk rasa percaya diri kepada pelajar-pelajarnya. Guru tersebut meminta mereka untuk memperkenalkan diri sekaligus memberitahu tentang cita-cita mereka.

Ali berdiri dan berkata, "Nama saya Ali bin Abu. Bila besar nanti saya ingin menjadi pilot, jadi bolehlah saya pergi ke serata dunia"

"Bagus Ali. Terima Kasih. Siapa lagi?", tanya cikgu

Seorang pelajar perempuan yang duduk di tepi berdiri dan berkata, "Nama saya Wena Binti Wahab. Kalau besar nanti Wena nak jadi suri rumah tangga dan mempunyai anak-anak yang comel"

"Bagus. Jadi suri rumah tangga merupakan cita-cita yang mulia. Siapa lagi?".

Seman berdiri dan berkata, "Saya Seman Bin Leman, bila besar nanti saya bercita-cita untuk membantu Wena mencapai cita-citanya..."

0 comments: